PANNA (1v1) szabályok

Játékszabályok:

A PANNA FOOTBALL minden esetben a FAIR-PLAY és egymás iránti tisztelet szellemiségén alapul:

Minden szabálytalanság után a játékosoknak össze kell pacsizniuk!

Mérkőzések játékideje: 3 perc

Mivel a mérkőzések sorozatban, pontos időbeosztás szerint kezdődnek, várakozási idő nincs, a jelenlévő játékos 5-0 eredménnyel megkapja a 3 pontot, amennyiben a másik játékos nem jelent meg a pályán.

Mérkőzés kezdete:

A játékosok egymással háttal állnak, hátuk közé szorítva a labdát, sípszóra megfordulnak, a labda földetérésekor megszerezhető!

Egy panna-mérkőzés megnyerésének két módja van:

• Panna (kötény / bőr) általi győzelem – azaz PANNA K.O.

• A legtöbb gól a mérkőzés végére

Olyan sérülés esetén amikor a játékos nem tudja folytatni a mérkőzést, az ellenfél dönthet úgy, hogy megnyeri 5-0-ás vagy az aktuális eredménnyel, vagy eláll a pontszerzéstől, mely esetben mindkét fél 0-0 pontot kap.

A csoportokból továbbjutó helyezések eldöntése:

l.  győzelem esetén 3 pontot,

2.  döntetlen esetén 1-1 pontot,

3.  vereség esetén 0 pontot kapnak a játékosok.

A helyezések eldöntése pontegyenlőség esetén:

1.  egymás elleni eredmény,

2.  több PANNA győzelem,

3.  gólkülönbség,

4.  több rúgott gól,

5.  mindezek egyenlősége esetén sorsolás dönt.

Egyenes kieséses szakasz:

Döntetlen esetén 1 perces hosszabbítás, amit háromféleképpen lehet megnyerni:

  • Panna K.O.
  • 2 gólos előny megszerzése
  • A hosszabbítás végén több gólt szerző játékos

Ha a hosszabbításban is döntetlen van, aranygól dönt!

Gólszerzés:

Gólt kell ítélni, akkor:

– ha a labda akár a földön, akár a levegőben teljes terjedelmében áthalad a gólvonalon a kapufák és a keresztléc közt, anélkül, hogy előtte a támadó játékos szabálytalanságot követett volna el.

– A közvetlenül palánkra lőtt labdával nem lehet se gólt, se PANNA győzelmet szerezni!

– A gólt szerző játékosnak minimum 1 méter távolságot kell adnia az ellenfélnek a támadása kezdetéig, kivétel, ha az ellenfél ezt nem várja meg és azonnal elkezdi a támadást.

– PANNA győzelem (K.O.) csak ‘szándékos’ köténynél érvényes – ezt a játékvezető dönti el!

– PANNA az ellenfél két lába közé beszorított labdát kirúgva nem érvényes!

Szabálytalanságok és sportszerűtlen viselkedés:

Szabadrúgással büntetendőek azon játékosok, akik a következő szabálytalanságok valamelyikét követik el:

– ellenfelét nem szándékosan, durvábban megüti; – ellenfelét gáncsolja, lábával buktatja, vagy megkísérli azt; – nekiugrik ellenfelének; – ellenfelét visszahúzza; – testi erejét keményebben veti be;

– kézzel ér a labdához;

– ellenfelét bármely irányból becsúszva szereli. – veszélyesen játszik;

– becsúszik szabad labdára.

A játékvezető számolja a faultokat, 2 fault után minden további fault 1 gólt ér az ellenfélnek.

– időhúzás nem megengedett, ha a labdát birtokló játékos szándékosan távoltartja ellenfelét a labdától (kézzel eltartja, beszorítja palánkhoz, rálép), nem akarja megjátszani kapott gól után, a játékvezető 3 mp után az ellenfélnek adhatja a labdát.

– Ha a játékos biztos gólt szabálytalanul akadályozott meg, a játékvezető érvényes gólt ítélhet a támadónak.

– A játékvezető durva / sorozatos sportszerűtlen viselkedés miatt dönthet úgy, hogy diszkvalifikálja a játékost mely esetén az ellenfél 5-0-ra nyerte a mérkőzést. (durva szabálytalanságok, sorozatos vagy kirívó tiszteletlenség a játékvezetővel és/vagy az ellenféllel szemben, köpködés, stb.)

Három fő érték van, amelyet minden panna-játékosnak meg kell őriznie:

– tisztelet/tisztességes játék,

– Kreativitás/szórakoztatás,

– Közösség/tanulás

 

Egyéb rendelkezések:

A bajnokságban résztvevő valamennyi közreműködő, egészségi állapota

ismeretében saját felelősségére vesz részt.

Bármilyen sérülés, egészségkárosodás, tragikus kimenetelű baleset, bűncselekmény

esetén a rendezőt semmilyen anyagi, kártérítési felelősség nem terheli.